logo tasarımı
Logo nedir? Sözcük fehvaı olarak temel alınlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak maslahatletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan erkek yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. özge taraftan logo dizayn çdüzenışmasını meydana getirecek erkek yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çdüzenışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin henüz çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde hareket gösteren maslahatletmelerin alelumum logoları sektörü söz gelişi eder. Lakin birden şu denli sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çdüzenışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir surette tanınmasını sağlayan maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, basit anlaşılır, çizgiırlanması basit, olanaklı olduğunca azca skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük beis verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine tatminkâr olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerısaf lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm üstelik sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu fen çok önemlidir.
Bir cevap yazın